Wednesday, June 20, 2007

Camdodia DaY 2

After the first day...we had to get up early in the morning on the second day juz to see the sun rise. To see it, we've to go into Angkor Wat. So..woke up around 4.00 am ( their time) bath and everything. Then...our driver came late. So...he rush us to the ticket counter to buy them to get into Angkor Wat. Unfortunately...the sun had rised.. was like kinda wasted.

Then..we switch plan. We've decided to go to other places. We'll there this north, south east and west gate. And all this gate is far far away from each other. So we visited the south gate first. Juz a reminder from me...If you guys wanna visit it quick...the statue and buildings are beginning to fall apart. Nonetheless, their architature is beautiful.

To be hard to remember the places u've been in Camdodia...their design is juz like the same...and all the places u go...u juz have to climb up and up. If I'm not mistaken we've been to Bayon. That's the first place we went. And that's the first place we climbed up and up. Almost all the building or places that we've gone..we can see Buddha statue. Almost everywhere. Even on the street. basically...on the second day...we've visited the north south east and west gate of Camdodia. There isn't much too elaborate about those gate as much of it is juz the same.

Managed to take a shot. But didn't see the process of the sun rising.

My relatives and I in front of the South Gate.

Us on Bayon staircase. We're quite high up edi.

Go climb up lah !!! Still can take photo ah !! lolx

Day 2 is more to come. I'll update more soon.

Friday, June 15, 2007

SuDirMan cuP !!

I know that I owe you all my Cambodia post...but I really wanna update about the Sudirman Cup after seeing the newspaper today. Guess what ? Lee Chong Wei VS Lin Dan..and who won ?

LEE CHONG WEI !!!! HAHA!!! His back man !!!! Finally...waiting for him to bounce back after his down for quite a period of time.

Nonetheless...Malaysia went down to China. But..personally...I dun really care...haha!! I juz hope that Lee Chong Wei keeps up his performance and Koo Kien Kiet and Tan Boon Heong.... hope you guys bounce back soon.

Thursday, June 14, 2007

Pics of Day 1

Victims of land mines.

Every place you gotta climb all the way up.

DaY 1 Pics

My family and I. ( forgoten the name of the place)

Cousins and I

All of us are waiting to see the sunset. But it was too I said in my first day post.

Nonetheless, on the way down. We managed to see it. I like this pic.

Watching cultural dance while having our dinner.

A child in Tonle Sap selling banana for one dollar.

Wednesday, June 13, 2007


It's fun...for me. Coz's my first time I have been out from Malaysia. Yup!! It's kinda weird too start a story with a story what Mitch Albom said in his book titled " The Five People you meet in heaven" He stated that " It seem strange to start a story with an ending. But all ending are also beginnings.We just don't know it at the time. "

I have stayed there in Cambodia for 4 days and 3 nights in Golden Temple. I arrived in Cambodia around 1 pm their time ( then it's 2 pm in M'sia). Their airport is...WHOA !!! So much greenery compare to KLIA. It's beautiful. Then our driver came to pick us up to our hotel. On the way...we saw the condition of Cambodia...Their hotel were all juz superb man.. But there's something strange...the hotel are all neighbour unlike's all far apart.. Their hotel aren't's only like 3 story high's damn long. About 30 minutes later...we've reached our hotel...i have juz one thing to say...if you're expecting a Hilton type in Cambodia...dream on !! When we reached there...I and my cousin, Wei Hsien...look at each other and started laughing... We couldn't believe that that was our hotel. It was that good compare to the rest we've seen during our journey. But nonetheless, our impression changed at once...after seeing our's quite's ok for me.

After resting a while... we've been drove by our driver to Tonle Sap. Tonle Sap is so big that it's bigger than Singapore. There's so many people staying Tonle Sap...there even have school, church and not forgetting basketball court... all on the lake. It's a pity that their people there are so so so poor. They sell bananas to us...children not more than 10 years...starting to sell things to us...And yes...their super poor. Some can't even go to school. Tonle Sap is juz damn huge...U can't see the ending of the lake.

Around 3 pm their time...we climbed up so high up to see the sunset. I've forgotten the place name. sorry.. But luck wasn't on our's too down we went. But on the way down we saw the sunset...Camera were clicked and pictures were taken. It's something unusual.

Then off we went to our home sweet home.

I can't upload the pics...they say there's some I guess I'll update next time. Haiz...